De câte ori oare nu am pățit ca un zbor să se anuleze, sau să aibă întârziere foarte mare. Iar când spun foarte mare mă refer la o întârziere mai mare de 2 ore.
Ce e de făcut în astfel de situații? În general niciuna dintre acțiunile tale nu pot face ca avionul să decoleze sau să aterizeze la timp. Tot ceea ce poți să îți faci este să îți știi drepturile de călător cu avionul. Drepturile tale ca pasager într-o țară care aparține Uniunii Europene sunt precizate în Legea 261/2004.
Zbor cu întârziere
Dacă zborul pleaca cu întârziere, pasagerii au dreptul la asistență, la rambursarea contravalorii și la un zbor de întoarcere. Ultima situație este valabilă dacă întârzierea a făcut imposibilă ajungerea la zborul de legătură. Toate acestea variază în funcție de durata întarzierii și distanța zborului.
Dacă întârzierea este mai mare de 3 ore, pasagerii au dreptul la despăgubiri.
Toate acestea sunt valabile doar în situația în care întârzierea a fost cauzată de circumstanțe extraordinare. Adică care nu au ținut de operator ci de cele mai multe ori de condiții naturale.
Zbor anulat
Zbor anulat întâlnim în oricare dintre următoarele situații:
- Nu se ține cont de orarul inițial și pasagerii sunt transferați la un alt aeroport din apropiere;
- Avionul a decolat, și s-a întors la bază, iar pasagerii sunt transferați la un alt aeroport din apropiere;
- Avionul aterizează pe un alt aeroport decât destinația finală, cu două excepții:
- Ați acceptat redirecționarea către aeroportul de destinație sau către orice altă destinație agreată de dvs. În această situație este vorba de o întârziere și nu de o anulare;
- Aeroportul de sosire al aeroportul de destinație deservesc același oraș sau aceeași regiune. În această situație este vorba de o întârziere și nu de o anulare;
Dacă zborul este anulat, pasagerii au dreptul la rambursare, redirecționare sau revenire la locul de plecare. Aceștia au dreptul la asistență și despăgubiri. Compania aeriană datorează despăgubiri dacă informarea a fost făcută în puțin timp de 14 zile. Compania aeriană are obligația de a dovedi modul în care s-a realizat informarea. Dacă acest lucru nu este posibil vă recomand să contactați autoritatea nationala pentru asistență.
Toate acestea sunt valabile doar în situația în care anularea a fost cauzată de circumstanțe extraordinare. Adică care nu au ținut de operator ci de cele mai multe ori de condiții naturale.